Saturday, February 7, 2009

Eseul sexualitatii

Si totusi o facem, suntem si invatam sa ne acceptam. In ape tulburi, in zile de ninsoare, in caldurile unui soare aprins, ne urmam drumul mai departe si invatam din fiecare lovitura a vietii...invatam sa traim. O jungla in care oamenii sunt simple figurine, masti ce le vezi zi de zi, ce iti strabat calea. In acest univers existi TU, sau exist EU. Te poti intreba:"Cat insemn eu in aceasta lume?" De mi-ai da un instrument sa masor insemnatatea unui om pe pamant mi-ar fi in zadar cateva vieti de aici inainte. Insa acest instrument a evoluat intr-o forma mai subtila decat ceva fizic, si astfel intrebarea devine:"Daca eu as disparea astazi, cati oameni ar regreta ca m-au pierdut?" Analizand a doua intrebare ne putem da seama, cine a fost acel om. Toti suntem facuti din pamant, apa, aer, foc cele patru elemente creatoare ale naturii.
Daca am analiza esenta vietii si cee omul in originea sa, am deduce ca suntem niste naivi, condusi de principii create de altii, a caror certitudine poate fi pusa la indoiala. Locul central in viata unui om il ocupa sexualitatea sa. In jurul aceste sexualitati, i se invarte toata ecosfera interiorului si exteriorului sau. Este instinctul ce sare peste limita animalica de a-si satisface o simpla dorinta, devina ratiunea cuiva, un scop pentru care sa existe.

Prin sexualitate, natura umana se perpetueaza, iar comportamentul indivizilor este strans legat de sexualitate. De multe ori, nu intelegem anumite lucruri, dar ajungem sa le traim, sa le comitem independent de gandirea sau conceptiile insuflate de ceilalti. Nu am ales eu sa iubesc un baiat, cum de altfel cei dinaintea mea nu au ales sa moara. Supusi unor timpuri aride, homosexualii, sunt tot fiinte umane, sunt oameni ca si ceilalti. Ceea ce poate crea scarba este modul in care 2 barbati pot face sex. Scarba este elementul principal in a deosebi binele de rau, sau a ne indeparta de ceva ce este rau. Viziunea este subiectiva, pentru ca o analiza atenta, tot ce tine de organele sexuale poate crea scarba prin simplul fapt ca ele indeplinesc 2 functii: functia de excretie si functia sexuala.
Putem spune ca este scarbos tot ce este legat de sex, avand astfel viziunea de jos in sus. "De jos in sus" vedem oamenii ca pe niste fiinte sexuale, dominati de dorinte pe care mintea umana si le-ar putea intelege. Vedem oameni care cad prada acestor placeri, este o placere caruia nimeni nu ii poate rezista... O data satisfacuta aceasta dorinta, ea se caracterizeaza ca o pofta, salivezi numai cu gandul la o inghetata de capsuni cu glazura de ciocolata. Indata ce o mananci, pofta scade si iti poti indrepta atentia spre o alta nevoie. Sexualitatea este strans legata de natura umana, este cea care poate distruge un om, il poate ridica sau il pot schimba intr-un animal.
Viziunea "de sus in jos" este cea care ataca si persista, este cea pentru care au luptat toti cei dinaintea mea sau cei dupa mine. Se caracterizeaza prin "sentiment", capacitatea unei fiinte de a iubi o persoana de acelasi sex exista, iar scarba devine un abur al mancarurilor cele mai alese.

Facem ceea ce simtim, nu pentru ca alegem noi asta, ci pentru ca ea exista in natura noastra umana, este parte componenta a fiintei noastre. Ceea ce traim, este mai complicat de descris in mii de pagini, in eternitati trecatoare sau imagini diafane.

Intrebarea este urmatoarea: "Este posibil sa imi schimb firea?" Acest dinamism al firii, sa devii din homosexual heterosexual si invers. De ar exista pilule magice sau ceva fizic pe lume, insa lupta este interioara. Sexualitatea se simte in fiecare om, nu este ceva controlabil, de ar fi...cred ca raul ar disparea.
In ultimul an, de cand prietenul meu m-a parasit, am invatat sa imi refuz aceste placeri sexuale, le-am anihilat prin insusi suferinta umana.

El nu a putut-o face si il vor roade pe interior, i-au schimbat firea, devenind un animal al unor placeri incontrolabile. Daca vom pati toti la fel, pot spune ca viata mea nu ar mai avea nici putinul rost pe care il mai are...

No comments: